W maju 2019 roku Zoom TV osiągnął 0,60% udziału w oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49[1]), co jest rekordowym miesięcznym wynikiem tego kanału i jednocześnie najlepszym miesięcznym rezultatem jednej stacji spośród wszystkich, które rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie (MUX-8) jesienią 2016 roku.

Majowy wynik Zoom TV oznacza, że kanał ten zanotował wzrost o ponad 46 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem 2018 roku (SHR%, All 16-49).

Zoom TV to obecnie nasz najszybciej rozwijający się kanał. W pierwszym kwartale tego roku wypracował 3,8 mln zł przychodów, czyli o 67% więcej niż przed rokiem. W całym ubiegłym roku wpływy ze sprzedaży reklam w Zoom TV przyniosły Grupie Kino Polska TV ponad 12 mln zł, czyli 88% procent więcej niż rok wcześniej. Analizujemy to, jak Zoom TV radzi sobie w drugim kwartale i sądzimy, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia rentowności tego kanału, choć nie spodziewamy się, by wydarzyło się to jeszcze w tym roku – mówi Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

W omawianym miesiącu Zoom TV osiągnął również wzrost innych istotnych wskaźników oglądalności. Średnia liczba widzów, którzy oglądali stację przynajmniej przez minutę dziennie, wyniosła 550,8 tys., czyli o ponad 23 proc. więcej niż w maju 2018 roku (RCH, All 16-49). Średnia oglądalność minutowa kanału wyniosła 13,5 tys. widzów, czyli prawie 55 proc. więcej niż rok wcześniej (AMR, All 16-49). O ponad 30 proc. w stosunku do maja 2018 roku wydłużył się średni dzienny czas oglądania stacji, który w maju 2019 wyniósł 36 minut i 31 sekund (ATS, All 16-49). Wzrost wskaźnika ATS świadczy o coraz większej atrakcyjności oferty programowej Zoom TV.

Hitami programowymi maja 2019 roku w Zoom TV były m.in. programy kabaretowe, film „Gang Olsena idzie na wojnę”, reality tv „Rosyjski Projekt Lady” oraz dokumenty „Skandale Hollywood” i „Moja tajemnicza choroba”. Nasz zespół przygotował atrakcyjną ofertę programową na czerwiec i intensywnie pracuje nad ramówką na kolejne miesiące – dodaje Bogusław Kisielewski.


[1] źródło danych: Nielsen Audience Measurement, dane live

Udostępnij →