„Jedno jest pewne,
że życie jest niepewne.
A pewne są tylko podatki i śmierć.”

Znane/zasłyszane/z życia wzięte

 

Drodzy Czytelnicy!
Lato idzie ku końcowi, dzieci wracają do szkół, a dla tych którzy są już po urlopach, nastał czas pracy i podejmowania decyzji. Nasz wrześniowy numer „Tv lidera” poświęciliśmy walce z piractwem, które zagraża nam coraz bardziej i nie tylko samemu szeroko rozumianemu rynkowi TV, ale również… samym widzom. Bez radykalnego zlikwidowania tego zjawiska, może się okazać, że producenci kontentu będą mniej chętnie inwestować w filmy czy seriale. O skuteczności i o pomysłach na walkę z piractwem rozmawiamy z Teresą Wierzbowską, Szefową Stowarzyszenia Sygnał.

A skoro jesteśmy jeszcze przy treściach, to wg badania MEC Video Track II, tzw. e-widzowie lubią długie treści video. W epoce krótkich klipów, śmiesznych i często głupich filmików, to istotna informacja dla branży, na pewno pokazująca w którą stronę zmierzają oczekiwania widowni. To wszystko dzieje się, m.in. za sprawą serwisu Netflix, który jest globalnym dostawcą coraz większej ilości kontentu. O tym rozmawiamy z Izabelą Albrychiewicz, Szefową MEC.

Widzów do wszelkiego rodzaju ekranów przyciągają filmy, seriale ale też i sport, zwłaszcza, kiedy Polacy liczą się w walce o medale. Niby nic odkrywczego, ale w epoce wielu ekranów, taka informacja na pewno jest istotna dla rynku TV. Nie zmniejsza się zainteresowanie igrzyskami czy meczami piłki nożnej, ale coraz chętniej oglądamy to na różnych mobilnych urządzeniach. Letnie wydarzenia sportowe biły rekordy popularności w telewizji. I o tym przeczytają Państwo w jednym z naszych tekstów.

Na rynku TV jesień i wiosna był czasem bogatych w premiery ramówek TV. Jednak wraz z rozwojem nowych mediów i rosnących oczekiwać widzów, wszystko się zmienia na naszych oczach. Stąd też nasze pytanie numeru: czy podział na klasyczne sezony w TV ma jeszcze sens? Z tym pytaniem próbują się zmierzyć zaproszeni eksperci i autorytety medialne.

Na razie starym rytmem startują jesienne ramówki największych stacji. Telewizje dość ostrożnie wprowadzają nowości na swoje anteny, stawiając przede wszystkim na sprawdzone w bojach produkcje. Mimo, że główne stacje systematycznie tracą widownię od momentu epoki kanałów tematycznych, to ostatnie miesiące pokazują, że wciąż mogą skutecznie walczyć o rynek, nie tylko podczas dużych wydarzeń sportowych.

„Hyde Park, czyli wolny głos dla branży”, zaproszeni goście próbują zmierzyć się na naszych łamach z nową rzeczywistością medialną. Do pomysłu Hyde Parku będziemy wracać niejednokrotnie w „Tv liderze.

A tymczasem czekają na nas ciekawe konferencje i wiele dyskusji, które za pewne dadzą rozwiązanie wielu problemom i tematy do przemyśleń. Przed nami:

– Polski Zjazd Pracowników Łączności,
– 19-20 wrzesień 2016,
– IX Warsaw International Media Summit,
– 12-13 październik 2016,
– IX Sieci Szerokopasmowe,
– 13 październik 2016,
– Konferencja PIKE,
– 24-27 październik 2016

„Tv lider” ma zaszczyt być patronem medialnym tych spotkań. Zapraszamy serdecznie i do zobaczenia w miłej i pełnej uśmiechu atmosferze. Czego Wam i sobie życzę kochani Czytelnicy.

Ewa Bryćko–Andruszczyszyn
Redaktor Naczelny

 

Pobierz już dziś nasz miesięcznik w wersji elektronicznej (pdf) w cenie 9,90 zł. (w tym 8% VAT). Aby uzyskać dostęp do bieżącego numeru, kliknij przycisk „Kup teraz”.

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Dostęp do 2016 8-99.90 zł
Anuluj
Better Pay - System sprzedaży dla WordPress!

Możesz również zamówić wersję papierową kontaktując się z naszą redakcją (KONTAKT). Koszt magazynu w wersji tradycyjnej to 14,00 zł. (w tym 8% VAT).