ŚWIETNE ZAKOŃCZENIE TRZYLETNIEGO PROCESU ZMIAN

 

Mango jest liderem w sprzedaży wielokanałowej i jedną z najbardziej znanych marek w branży handlu detalicznego w Polsce*. 2016 rok był jednym z najlepszych w dotychczasowej historii firmy. Kanał kończy trzyletni proces zmian (pod kierownictwem Larsa Buschboma) z rosnącymi przychodami, stabilnie zwiększającą się bazą klientów oraz dużą rozpoznawalnością na rynku.

Mango to numer jeden wśród całodobowych kanałów telezakupowych, należy też do wiodących firm detalicznych w branży e-commerce w kategoriach „AGD i kuchnia” oraz „dom i styl życia”, oferując drogą internetową ponad 25 tys. produktów. Mango to też jedna z najszybciej rosnących firm w branży sprzedaży detalicznej na odległość (w tym w e-commerce). W roku 2016 spółka wypracowała rekordowy łączny przychód netto w wysokości ponad 60 mln zł, co odpowiada wzrostowi o 45% rok do roku. Ponadto cały czas rośnie liczba lojalnych klientów.

Łączne przychody netto Mango w latach 2013–2016 (w mln zł)

 

Świetne wyniki Mango to efekt skutecznej strategii repozycjonowania firmy, przyjętej przez Prezesa Larsa Buschboma na początku 2014 r. „Do Mango dołączyłem w grudniu 2013 r. z zamiarem przeprowadzenia szeroko zakrojonych zmian w strukturze biznesu. Bardzo cieszą mnie zeszłoroczne wyniki, które pokazują, że ten proces zakończył się powodzeniem i udało się zapewnić firmie wysoką rentowność. To najlepsze rezultaty od 7 lat. Od początku 2017 roku nadal obserwujemy wzrost przychodów, dlatego patrzymy na bieżący rok z dużym optymizmem” – powiedział Lars Buschbom, Prezes Mango.

Zmiany w Mango bazowały na pozyskaniu nowego asortymentu, obejmującego znane i lubiane produkty oraz z tzw. „marki własne”, wprowadzeniu innowacyjnych działań marketingowych i sprzedażowych oraz skupieniu uwagi na telesprzedaży i handlu elektronicznym.

Działalność Mango w zakresie e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie już od kilku lat – w 2016 r. odnotowano wzrost przychodów o 93% rok do roku. Polski rynek e-commerce ogólnie odnotowuje najwyższą dynamikę w historii, jeżeli chodzi o sprzedaż detaliczną. Strategiczne działania realizowane przez Mango w Internecie okazały się strzałem w dziesiątkę. Również telewizyjny kanał telezakupowy przyczynił się do ogólnego wzrostu firmy (+28% rok do roku).

Według badania przeprowadzonego przez GfK, Mango to jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm sprzedaży detalicznej na polskim rynku. Przy wskaźniku wspomaganej świadomość marki na poziomie 71% Mango dystansuje swoich bezpośrednich konkurentów. Cieszy się też najwyższą świadomością spontaniczną, co oznacza, że myśląc o zakupach z domu Polacy najprawdopodobniej zwrócą się właśnie w stronę Mango.

 

Udostępnij →