logos fmm exe

 

Polski rynek jest dla France 24 bardzo ważny – po pierwsze ze względu na wielkość i pozycję w centralnej i wschodniej Europie, po drugie, ze względu na zainteresowanie polskich widzów międzynarodowymi kanałami informacyjnymi. France 24 jest w Polsce obecny od pierwszego dnia, kiedy rozpoczął nadawanie. Dziś, po 10 latach docieramy aż do 98% gospodarstw domowych mających dostęp do telewizji poprzez platformy satelitarne, sieci kablowe czy usługi IPTV.

 

franceJako kanał międzynarodowy obserwujemy rozwój polskiego rynku w kontekście globalnych zmian, jakie zachodzą w branży na całym świecie. Wraz z rozwojem nowych technologii, które pozwalają oglądać telewizję live lub w systemie catch up w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie, pojawiły się nowe sposoby „konsumowania” produktu, jakim jest telewizja. Wg. badań przeprowadzonych przez Nielsen US, od 2013 do 2015 roku, czas spędzony przez widzów na odbiorze kanałów za pomocą smartphonów wydłużył się z 41 do 72 minut. W przypadku tabletów zanotowano wzrost z 11 do 23 minut (źródło: Nielsen Comparable Metrics Report 2015). Tę tendencję widzimy także w odniesieniu do France 24. Dla przykładu na YouTubie w 2014 roku w języku francuskim nasze programy śledziło globalnie 63 mln odbiorców, a w 2015 było to już 154 mln, zaś jeśli chodzi o naszą wersję w języku angielskim, tylko w ciągu roku liczba odbiorców na YouTube wzrosła z 8 aż do 40 milionów.

 

Obecnie mamy też do czynienia z nowym typem widza – bardziej świadomego swoich potrzeb – już nie biernego odbiorcy przekazywanych treści, a aktywnego konsumenta. Dlatego dziś telewizja jako medium musi przede wszystkim oferować dobrze sprofilowany, unikalny kontent i podążać technologicznie za swoim widzem. Można założyć więc, że przyszłość telewizji będzie oparta z jednej strony na doborze odpowiednio sprofilowanych i unikalnych treści, z drugiej zaś na zapewnieniu jak najszerszej dostępności tych materiałów. Przy stale rosnącej konkurencji na rynku telewizyjnym można zauważyć spadek zainteresowania widzów kanałami ogólnotematycznymi, podczas gdy oglądalność kanałów tematycznych sukcesywnie rośnie.

 

France 24 działa właśnie w ten sposób, odpowiadając na aktualne trendy rynkowe: jesteśmy kanałem aktywnym i reagującym na aktualne zapotrzebowanie widzów, nadajemy na żywo, często przerywamy regularny program, podając ważne informacje z ostatniej chwili, jesteśmy producentami unikalnych materiałów i dostarczamy je widzom, widząc, że zapotrzebowanie na tego typu treści stale rośnie. Mając na względzie złożoność aktualnych wydarzeń na świecie, nasi dziennikarze zwracają szczególną uwagę na odpowiednie nakreślenie kontekstu i kluczowych zjawisk tak, by odbiorcy mogli lepiej zrozumieć otaczający świat. 450 dziennikarzy w redakcji w Paryżu reprezentujących 35 narodowości z całego świata oraz 142 biur korespondenckich odpowiada za dostarczanie każdego dnia około 144 biuletynów informacyjnych w trzech językach.

 

Zróżnicowane pochodzenie naszych dziennikarzy i ich kulturowego „backgroundu” stanowi unikalną wartość France 24. Pozwala nam na przekazywanie różnych punktów widzenia, z poszanowaniem zasad dialogu i wolności słowa – wartości tak bardzo cenionych przez widzów na całym świecie.

 

Jean-Emmanuel CASALTA, Executive Vice President Strategy and Development, France 24

 

Udostępnij →