Eurosport 1 na szczycie rankingów oglądalności telewizji sportowych.

 

 

Telewizja sportowa Eurosport 1 ponownie uplasowała się na pozycji lidera oglądalności w swojej grupie tematycznej. Dane z końca kwietnia tego roku nie pozostawiają wątpliwości: Eurosport 1 zyskał najwyższe średnie RTG na rynku i odnotował kilkudziesięcioprocentową przewagę nad konkurencją.

 

Jak pokazują dane oglądalności za okres od stycznia do kwietnia 2017 r. w grupie komercyjnej 16 – 49, Eurosport 1 odnotował na koniec ubiegłego miesiąca ponad 72-proc. przewagę nad swoim głównym konkurentem, Polsatem Sport. Średnia za wszystkie 4 miesiące sytuuje Eurosport 1 na pozycji lidera w swojej grupie.

 

Eurosport 1 dysponuje obecnie najwyższym średnim wskaźnikiem RTG na rynku kanałów sportowych*. Dzienny udział widowni wynosi 0,0678, przy 42-procentowym wzroście w zestawieniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dla porównania – ten sam wskaźnik dla będącego na drugiej pozycji Polsat Sport to 0,0392, a dla miejsca trzeciego (ex aequo TVP Sport i Eurosport 2) – 0,0349.

 

Bardzo nas cieszą korzystne wyniki oglądalności, mamy jednak świadomość, że tak jak w sporcie, tak i tutaj, zdobyte złoto nie jest dane raz na zawsze i na utrzymanie wysokiej pozycji trzeba ciężko pracować – mówi Adam Widomski, Channel Director Eurosportu w Polsce. Aktualne wyniki są rezultatem znakomitego contentu sportowego, jaki oferowaliśmy naszym widzom od początku roku, w tym w dużej mierze sportów zimowych, które Polacy oglądają chętnie i z zaangażowaniem. W najbliższych miesiącach będziemy transmitować między innymi turniej tenisowy Rolanda Garrosa oraz wyścigi kolarskie Tour de France. Mamy nadzieję, że widownia dopisze podczas obydwu tych wydarzeń – dodaje.

 

W tym roku Eurosport może się pochwalić wieloma satysfakcjonującymi wynikami. Dużym zainteresowaniem widzów cieszyły się biegi i skoki narciarskie. Puchar Świata oraz mistrzostwa świata w Lahti (konkursy i kwalifikacje) oglądało średnio 618 tysięcy widzów* w grupie 4+ oraz 134 tys. w grupie komercyjnej 16 – 49, co oznacza, że stacja odnotowała duże wzrosty w porównaniu do poprzedniego sezonu. Oprócz skoków, większą niż zwykle publiczność Eurosport 1 zgromadził przed telewizorami dzięki meczom Ligi Europy*. Mecz Manchester – Anderlecht obejrzało 187 tys. widzów (grupa komercyjna 16 – 49). Do wzrostu wskaźników w ostatnich miesiącach przyczyniło się także włączenie do ramówki kanału rozgrywek Ekstraklasy oraz najlepszy od 3 lat wynik mistrzostw świata w snookerze, które dziennie oglądało ponad 90 tys. widzów*. Rekord padł też podczas finału Australian Open w styczniu bieżącego roku. Widowiskowe starcie dwóch gigantów – Rogera Federera i Rafaela Nadala, zakończone zwycięstwem Szwajcara, śledziło średnio 470 tys. widzów (grupa 4+), w tym 230 tys. widzów (RTG 1.32) w grupie komercyjnej 16 – 49*.

 

 

*wg danych Nielsen za okres od stycznia do kwietnia 2017r.

Udostępnij →