Z okazji Światowego Dnia Telewizji nadawcy telewizyjni i przedstawiciele organizacji branżowych z całego świata po raz pierwszy połączyli siły, aby pokazać siłę telewizji, również jako medium reklamowego. Do tych głosów dołącza się także Discovery, wiodący nadawca telewizyjny, do którego należą takie uznane marki, jak Discovery Channel, Eurosport, TLC, Metro, czy Animal Planet.

Światowy Dzień Telewizji to nie tylko okazja do świętowania, ale też dobry moment, aby przypomnieć o roli i sile telewizji w erze ewolucji rynku mediów. Ważnym zagadnieniem podczas tegorocznej edycji jest wiarygodność i zaufanie. Okazuje się, że poziom zaufania w tradycyjnych mediach wzrasta w całej Europie, ponieważ ludzie kwestionują prawdziwość tego, co widzą i czytają online. 70% respondentów z 33 badanych krajów odpowiedziało, że ufa telewizji, a w 11 krajach telewizja jest uważana za medium najbardziej godne zaufania.
Telewizja to medium, które buduje masowy zasięg. Co istotne, badania pokazują, że kontent pokazywany w telewizji budzi w odbiorcach największe zaufanie. Konsumenci poszukują wiarygodnych bohaterów i ich historii, które wywołają w nich prawdziwe emocje. Jest to ważne również dla reklamodawców, którym zależy na autentyczności przekazu i kampaniach tworzonych w oparciu o pozytywne emocje. I my jesteśmy w stanie to im zapewnić powiedziała Dorota Żurkowska-Bytner, SVP Country Manager Discovery w Polsce. Z jednej strony o sile telewizji świadczy umiejętność opowiadania prawdziwych historii, z drugiej natomiast jej specyfika sprawia, że jest to medium chętnie wybierane nie tylko przez widzów, ale też reklamodawców. Wyniki opracowania stworzonego przez The Global TV Group mówią same za siebie.
Zasięg
W Polsce telewizja dociera do około 70% populacji dziennie, 89,6% w ciągu tygodnia i prawie do każdego (96,2%) w ciągu miesiąca. To unikalne połączenie zasięgu z ogromną ilością czasu spędzanego na oglądaniu telewizji sprawia, że jest to jedno z najbardziej zasięgowych mediów.
Popularność
Telewizja jest najpopularniejszym formatem wideo, ze wszystkich dostępnych form. Według danych dotyczących 19 badanych rynków telewizja odpowiada średnio za 90% czasu spędzanego na oglądaniu wideo przez przeciętnego widza. Dla Polski jest to prawie 89%, z czego aż 99% to telewizja na żywo. W przypadku pokolenia Millennialsów, którzy najchętniej eksperymentują ze wszystkimi formami wideo, biorąc pod uwagę wszystkie badane rynki, TV odpowiada aż za 73% czasu spędzanego na oglądaniu video.
Stabilność
W ciągu ostatniej dekady telewizja okazała się niezwykle odporna na dynamiczne zmiany zachodzące na rynku. Pomimo pojawienia się nowych usług SVOD, takich jak Netflix i internetowych platform wideo, takich jak YouTube, konsumpcja telewizyjna pozostaje niezmienna na całym świecie. Warto podkreślić, że wraz z wiekiem i pojawieniem się dzieci polscy Millennialsi konsumują coraz więcej treści TV. Dzisiejsza młodzież to przyszli „heavy viewers”
Zaufanie i siła oddziaływania
Telewizja jest najbardziej zaufaną formą reklamy. Jej potencjał sprawia, że marki bawią i wzruszają widzów, wywołując prawdziwe emocje (58%), co sprawia, że produkt zostaje zapamiętany. To z kolei przekłada się na decyzje zakupowe odbiorców.
Skuteczność
Reklamodawcy inwestują w reklamę telewizyjną, ponieważ wiedzą, że działa. Efektywność telewizji potwierdzają badania na całym świecie. Wskazują na pozytywne efekty jakie TV ma na inne media. Marki online wykazują szczególne zainteresowanie reklamą TV. Dodając TV do kampanii reklamowej jej efektywność zwiększa się o 40%, co czyni z telewizji najbardziej skuteczne medium reklamowe.
Europejska Unia Nadawców (EBU), Stowarzyszenie Telewizji Komercyjnych w Europie (ACT) i Europejskie Stowarzyszenie Domów Sprzedaży Radia i Telewizji (EGTA) przygotowało z okazji Światowego Dnia Telewizji film, który można zobaczyć powyżej.
Udostępnij →